3 Mart 2009 Salı

KIYMALI YALANCI SU BÖREĞİ

Kolayca hazır yufkadan su böreği yapabilirsiniz, elinizde açılan su böreği kadar nefis oluyor......

MALZEMELER
1/2 kilo kıyma (dana veya kuzu)
1 büyük kuru soğan (tercih sizin isterseniz koymayabilirsiniz)
3 su bardağı süt
6 adet yufka
1 su bardağı su
1 yumurta (yumurtalar küçükse 2 de olabilir)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı susam veya çörek otu (arzu ederseniz)
1 çay kaşığı tuz

YAPILIŞI
Soğanı küp küp doğrayıp tavada tereyağı ile pembeleştirelim ve kıymayı ekleyelim. Kıyma suyunu salıp çekmek üzereyken tuz ilave edelim karıştıralım ve ocaktan alalım ılısın. Bu arada börek iki tepsi çıkıyor o yüzden iki fırın tepsisini yağlayın (aslında ben tepsileri yağlamak yerine fırın torbasını acıyorum ve tepsiye seriyorum bana büyük kolaylık sağlıyor, yağlı kağıtta tercih edebilirsiniz). Yumurtayı büyük bir kaseye kırın ve çırpın, içine sütü, sıvı yağı ilave edin karıştırın. Yufkalardan birer tane alarak tepsilere hiç bölmeden serin ve içine süt karışımını kaşık yardımıyla serpin. İki tepsi çıkacağı için her bir tepsiye üç yufka düşüyor zaten. İkinci yufkayı parçalar bölerek tepsiye serelim aralarına harçtan tekrar serpelim. Kıyma harcımızı ikiye bölüp her bir tepsiye yayalım. En son yufkayı da serdikten sonra ilk serdiğimiz yufkaları tepsimizin etrafını içeriye alıp böreğimizi düzeltelim. Kalan sütlü harcımızı da en üste sürdükten sonra böreğimizi keselim. 1 bardak suyun yarısını bir tepsiye diğer yarısını ikinci tepsiye eşit olarak dökelim (suyu mutlaka böreği kestikten sonra dökelim). Arzu ederseniz çörek otu veya susam serpebilirsiniz. Bu böreği bir gün önceden hazırlayıp buzdolabında bekletip ertesi gün de pişirebilirsiniz. Böreğinizi yarım saat dinlendirdikten sonra 175 derecelik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişirin. AFİYET OLSUN.......

2 yorum:

  1. Aynı su böreği gibi oldu, yiyen bayıldı valla yalnız bana beş yufka yetti :) Aynur ben

    YanıtlaSil
  2. börek çok güzel oldu:) ben sadece son olarak su dokmedım ve tum yufkaları bı borek ıcın kullandım:)

    emeğinize sağlık tesekkulrer. gül

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARINIZI BURAYA YAZINIZ, SİTEMİ ZİYARET ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.