6 Mart 2009 Cuma

PEYNİR TATLISI

Baklavalık yufkayla yapılan kolay bir tatlı, hemde çok hafif oluyor. Bu tatlıyı yediğimde çok sevmiştim ve halada severek yiyorum. Bazen içine peynirle beraber ince çekilmiş ceviz veya antep fıstığı döküyorum ve öyle pişiriyorum, o zamanda ayrı bir lezzeti oluyor.

MALZEMELER
1 paket baklavalık yufka
500 gram tuzsuz beyaz peynir (tuzsuz dil peyniri de olabilir)
250 gram tereyağı veya margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
4 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1/2 limon

YAPILIŞI
Tencereye şeker ve suyu dökün kaynatın, içine yarım limon suyu sıkın, şerbet iyice koyulaştıktan sonra altını kapatın soğusun. Baklavalık yufkayı tam olarak ikiye ayırın yani peynirin altına ve üstüne gelecek şekilde. Tereyağını yakmadan eritin ve içine sıvı yağı ilave edin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye baklavalık yufkaları dizin, her katta aralarına yağ gezdirin. Yufkaların yarısını böyle dizdikten sonra peyniri yerleştirin ve geriye kalan yufkalarıda her katta yağlayarak dizin. En üsteki yufkayıda yağladıktan sonra kare veya üçgen şekilde kesin ve 175 dereceki fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Daha önceden hazırlayıp soğuttuğunuz şerbeti sıcak yufkanın üzerine eşit miktarda gezdirin. Tatlı şerbeti çektikten sonra servis yapabilirsiniz. AFİYET OLSUN..............
NOT: Ev halkı fazla yağlı, şireli sevmediği için, az yağ ve şeker kullandım. Dilerseniz yağ ve şeker miktarını arttırabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben hep elimde uğraşıyordum ya bu sefer bende hazır yufkadan deneyim bariiii :(

    YanıtlaSil
  2. o ne güzel tat öyle yaaaaaaaaaaaa

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARINIZI BURAYA YAZINIZ, SİTEMİ ZİYARET ETTİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.